Even voor de duidelijkheid de sporen 1 en 2 vormen het eerste perron, sporen 3 en 4 het tweede perron en het derde perron geeft toegang tot de sporen 6 en 7.
Er komen met ingang van de nieuwe dienstregeling (zondag 12 december 2010) dus 4 vertreksporen bij.
Bij de NS gaat het er als volgt uitzien (volgens de reisplanner):
- Intercity ..:46 spoor 2b
- Intercity ..:06 spoor 3b
- Stoptrein ..:31 spoor 6b
- Roodeschool ..:06 en ..:36 spoor 3a (met uitzondering van enkele vroege treinen van 1a)
- Delfzijl ..:02 en ..:32 spoor 2a
- Stoptrein Leeuwarden ..:04 en ..:34 spoor 4a
- Sneltrein Leeuwarden ..:53 spoor 6a
- Nieuweschans, Leer ..:19 en ..:49 spoor 4b
- Zuidbroek ..:04 en ..:34 spoor 1b (vanaf 1 mei Veendam)
Het derde perron zal binnenkort gelijkvloers te beiken zijn door middel van een (al dan niet tijdelijke) wal of 'brug'. Het zal voor de reizigers een hele verbetering inhouden.
Het was vandaag ook weer een gekkenboel op de perrons, treinen uit diverse richtingen die kort na elkaar een stroom reizigers uitbraken die vervolgens allemaal tegelijk de uitgangen van het station opzoeken.
Afgelopen avond ging de flex in de spoorstaven.
Hier een impressie:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten