12 December ondernam Arriva een speciaal ritje. Machinist G.G. en treinsteward S.W. reden een Spurt, ofwel een Stadler GTW, van de aftakking vóór Roodeschool richting de Eemshaven.
Aan boord van deze trein was o.a. directeur van Groningen Seaports Harm Post te vinden. De altijd goedlachse en enthousiaste Harm Post heeft ongetwijfeld een dikke vinger in de pap gehad om dit project op poten te zetten. Harm is per slot van rekening geen vreemde in het land der treinen, hij was namelijk directeur van de regionale vervoersmaatschappij NoordNed.
Het is de bedoeling (vrijwel zeker) dat Prorail het laatste stukje van het traject Groningen naar Roodeschool gaat verplaatsen (dus ook het station Roodeschool) en doortrekken naar de Eemshaven.
Ik kijk er al naar uit om op dit stukje te gaan rijden, want ik mag het gezien mijn beroep als machinist allemaal vanaf de eerste rij bekijken.
Fivelnieuws heeft een impressie op youtbe gezet:
En Feikje 10 heeft vanuit de cabine gefilmd (een ritje in zes delen).
Het Eemshaven-verhaal zal nog wel een jaar of twee kunnen duren dus gaan we eerst maar eens even 'op Veendam' rijden.
Zittingszaal 14 | het laatste woord
-
Ik ga het verhaal rondmaken. En dat verhaal begint niet bij een strafzaak
van afgelopen week, maar bij eentje van bijna 18 jaar geleden. Het verhaal
vertel...
Op Flickr zag ik foto's van Jos Schuurman.
BeantwoordenVerwijderenJos'foto's gevonden, waarvoor dank!
BeantwoordenVerwijderen