zaterdag 5 juni 2010

25 Jaar buurtvereniging A-Kwartier, Groningen

Een poos geleden kreeg ik op de interne mail van de foto-site Flickr de vraag of er een aantal van mijn foto's gebruikt mocht worden voor een jubileumboekje van de buurtvereniging A-Kwartier in Groningen, deze zou binnenkort haar 25 jarig jubileum vieren. De foto's zouden zeer welkom zijn omdat op de oproep in de Akrant iets te weinig respons was gekomen.
Omdat ik het alleen al zeer waardeer dat mensen de moeite nemen om toestemming voor gebruik van andermans foto's te vragen, en het feit dat enkele van mijn foto's door iemand publicatiewaardig werden bevonden, besloot ik in dit verzoek mee te gaan.
Nu vind ik het zelf natuurlijk ook leuk om dit terug te zien in dit boekje. Ik heb vroeger namelijk wel eens iets getekend voor bijvoorbeeld 'Noorderbreedte' en dat exemplaar heb ik ook steeds bewaard.
Met die 'Noorderbreedte' (slappe kaft, 34 bladzijden) in mijn achterhoofd, heb ik het gewaagd om te vragen mij ook een exemplaar toe te zenden als enkele van mijn foto's geplaatst zouden worden en het boekje over het A-Kwartier voltooid zou zijn.
Vanmorgen kreeg ik een dikke enveloppe in de bus die aan mij was gericht. Dit was een stevig pakketje en het duurde ook even voordat ik doorhad wat het zou kunnen zijn. Dit waren duidelijk geen 34 bladzijden in een slappe kaft. Het boekje dat mij werd toegezonden zal binnenkort zonder twijfel bij menig liefhebber van Groningana op de planken staan.
Het boekje (wat toch eigenlijk een boek hoort te heten) telt 80 pagina's jonge historie en is zeer rijk geïllustreerd. Het is samengesteld door Han Santing en de tekst is verzorgd door Ger Euwals. Omslagfoto is van Eric Kieboom (op Flickr ook wel bekend als KAPturer)
Het boek kost €12,50 en ligt inmiddels bij 4 boekhandels: v.d. Velde aan het A-Kerkhof, Selexyz, Godert Walter in de Oude Ebbingestraat en Kunst & Vliegwerk in de Oude Kijk in 't Jatstraat.
ISBN/EAN 978-90-808686-6-3
Het is een absolute aanrader!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten