zaterdag 29 mei 2010

Doorbijter

Ik had dit beestje al een keer gezien vanaf het Emmaviaduct. Zoals hij zich over het rangeerterrein van het Groninger hoofdstation bewoog vertoonde het golvende lichaam enige gelijkenis met dat van een eekhoorn, net zo elegant, echter vier keer zo groot.
Gisteren zag ik ineens op het rangeerterrein onder het Emmaviaduct (spoor 41) dat het in de opdrogende modder wemelde van de pootafdrukken van een steenmarter.
Een collega van me weet ondertussen dat een steenmarter in de buurt van Ruischerwaard dol is op koelvloeistofslangetjes. Ik ben benieuwd of onze stationssteenmarter binnenkort ook wat gevoelige plekjes weet te vinden van onze rood-witte treintjes.

1 opmerking:

  1. Hmmm, ik vond van de week al het skelet van een vis onder het Emmaviaduct. Ik vroeg me al af hoe die daar kwam.

    BeantwoordenVerwijderen