woensdag 13 januari 2010

So, die nächste Frage...

We hebben er wel eens vrienden door verloren, sommigen vinden juist bescherming in deze eigenschap van iemand.
Er zijn politici die het uit overtuiging niet doen en er zijn er van wie het juist wordt verwacht.
Enkele collega's van me zullen me nooit meer om mijn mening vragen, terwijl andere rustig een bakkie met me durven drinken.
Eigenlijk bezit ik een eigenschap die niet altijd even handig is. Eigenlijk staan we er als volk een beetje om bekend en dat wordt ons niet altijd in dank afgenomen, dus bijna iedere Nederlander heeft er een handje van.
Wij staan er om bekend dat we niet aan beleefdheidsantwoorden doen, als ons iets niet aanstaat dan zal die andere het weten ook!
"Heb je het naar je zin?" "Ja, alleen die muziek, dat is niet bepaald mijn smaak en die wijn was ook wel een beetje te droog". Dit, voor wat betreft onze ongezouten mening.
Als we iets willen weten, dan blijven we ook niet als een kat om de hete brij draaien. Dit gedrag wordt ons niet in dank afgenomen, tenminste wat de ondervraagde betreft. Toch kan ik me, na het zien van dit verslag, niet aan de indruk onttrekken dat menig buitenlander ons volkje best wel o.k. vindt ondanks deze eigenschap. Helemaal als een Holländer de bondskanselier Angela Merkel met deze typisch Nederlandse gewoonte confronteert. Ja, we worden steeds meer gewaardeerd. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten