zondag 4 april 2010

Geen stempels, maar de afdrukken ervan.

Op maandag 8 maart berichtte ik over een correspondentie met Ruud Weijdeveld waarin ik te kennen had gegeven dat ik over enig materiaal beschikte dat interessant genoeg was om van nut te kunnen zijn voor zijn boek over de illegale CPN.
Ruud vroeg mij in zijn antwoord op mijn mail tevens of ik wist van het bestaan van enige valse stempels uit de Tweede Wereldoorlog.
Nu, de fysieke stempels, die door Arie Emens werden vervaardigd, heb ik nog niet kunnen vinden maar ik kreeg gisteren ineens een velletje zeer stevig doorzichtig papier in de handen gedrukt waarop, naar het schijnt, de ontwerpen van de stempels zijn aangebracht die later vermoedelijk door middel van doordrukken op een soort rubber werden overgebracht. Het velletje (pl.min. 14 x 9cm.) bevat tevens twee handtekeningen. Ik hoop dat dit unieke papiertje goed te lezen is, maar mijn vraag is natuurlijk welke handtekeningen worden hier vervalst afgebeeld.
Ik hoop trouwens ooit nog eens de fysieke stempels te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten