zondag 7 november 2010

Het goede voorbeeld van Arriva

Of toch niet?

ASL: ASL (verkeersleiding Arriva) Leeuwarden met Kars.
Ik: Goedenavond met Jaap.
ASL: Goedenavond, zeg het eens.
Ik: Ik heb nu iets bijzonders te melden...
ASL: Nou we zijn benieuwd.
Ik: Ik loop hier in 'de tuin' (rangeerterrein) in Groningen en zie een trein opgesteld staan met een behoorlijk schilderij.
ASL: Nou da's helaas niet zo bijzonder hoor. Zeg eens, hoeveel vierkante meter hebben ze nu weer beschilderd.
Ik: Als ik het goed inschat, zo'n 8 viekante meter trein is het wel.
ASL: Dat is inderdaad behoorlijk bijzonder groot.
Ik: Nee, dat is nou niet het bijzondere er aan.
ASL: Wat is er dan zo bijzonder aan ordinaire graffiti terrorisme.
Ik: Nou deze kunstenaar of terrorist heeft haar naam er zelfs bij gezet en of dat niet genoeg is ook haar woonplaats en leeftijd.
ASL: Dat meen je niet nouw? (Leeuwarder stopwoordje).
Ik: Jazeker, en het is nog een leesbare 'tag' ook.
ASL: O.k. zeg het maar nouw, dan kan de spoorwegpolitie eindelijk eens serieus aan de slag.
Ik: Het is van ene Marije Valk uit Warns en ze kliedert dat ze 11 jaar is.
ASL: ...........eh.............is dat eh, is dat toevallig de 311 (Hans Wiegel)?
Ik: Ja, hoezo?
ASL: Jij dikke ... , dat is ....., laat maar.





















Twee dagen later.
ASL: Met Arno.
Ik: Ik wil even graffiti melden.
ASL: Is het de 311?
Ik: Ja...
  tuut tuut tuut.....

2 opmerkingen:

  1. Schattige gordijntjes.

    En voor de rest: goed voorbeeld doet goed volgen. Of: jong geleerd is oud gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen