dinsdag 8 februari 2011

Politie op bezoek gehad

Het weer was mooi, het licht trouwens ook. Dus de scooter gepakt, camera om de nek en er op uit. Na een redelijk stukje te hebben gereden besloot ik toch eens van de scooter af te stappen om de simpele reden dat dat toch veel makkelijker fotografeert dan rijdend met één hand aan het stuur.
Ergens tussen Ter Aard en Zeijen zette ik mijn voertuig aan de kant en koos een wandelpaadje die de openbare weg met een natuurgebiedje verbond.
Ergens op een talud dat afdaalde naar een onder water gezet veentje zag ik een boomstronk met daarop een verzameling zwammen. Ik ging door de knieën om het eens wat nader te bekijken en maakte er wat foto's van. Ik wilde net opstaan om weer verder te lopen toen ik naast de boomstronk een nogal glad en zwart stuk hout zag liggen, het stak in ieder geval af tegen de rest. Ik pakte het vast en bemerkte dat het iets van plastic moest zijn. Toen ik het wilde optillen trok ik een lemmet mee van bijna 20 cm lengte. Het was een mes met een ingetaped heft, het houten heft was al aan het vermolmen en ik vermoedde dan ook dat het er al enige tijd had gelegen maar met een nauwelijks door roest aangetast glimmend lemmet kan ik me niet voorstellen dat het mes daar lang heeft gelegen vóór dat de bladeren het bedekten. Trouwens ingetaped hout zal behoorlijk snel gaan rotten.
Ik heb gauw wat foto's gemaakt want dit kom je nu eenmaal niet iedere dag tegen.
Ik heb het mes, wat nog steeds vlijm- en vlijmscherp bleek, in een doekje gewikkeld en meegenomen op de scooter, veilig onder het zadel. 
Thuisgekomen heb ik de politie gebeld om te vragen op welk politieburo ik dit verdachte stuk kon inleveren. Na te hebben uitgelegd wat ik precies had gevonden en waar ben ik tweemaal langdurig in de wacht gezet door de telefoniste, ze moest naar eigen zeggen even overleggen hoe dit het beste aan te pakken. Ze zei dat ze in dit geval geen fouten moesten maken (ai...was het zo ernstig?). Tenslotte kreeg ik te horen dat het ze verstandig leek het mes even bij mij thuis op te komen halen. Ik denk dat ze dat doen omdat het nou eenmaal niet erg netjes lijkt als je een politieburo binnenloopt en je trekt ineens een mes uit de binnenzak van je jas.
Al met al was het weer een spannende dag vandaag.

2 opmerkingen:

  1. Hoor je nou ook nog iets over het vervolg?
    Groetjes Marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop het, dan heb ik weer wat te schrijven. Maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo.

    BeantwoordenVerwijderen