zondag 10 juni 2012

Groningen, 16 juni 1944

**** Deel ontbreekt ****

....tegen haar 'Antoon moet meer rokerij hebben hoor'. We doen allemaal ons best hoor en de heren kunnen, dunkt me, wel tevreden zijn. Misschien kan ik voor Antoon zijn vrouw wel eens een paar sigaren krijgen. Hij rookt graag sigaren hè? Jij hebt liever een sigaretje maar je wil nu zeker aan de pijp. Heb je een pijp? Was die ene sigaar lekker?
Toen we dinsdag bij Jan waren ging het natuurlijk over jou. Ik zeg, nu Arie smult op het ogenblik ook want die ontvangt vanavond zijn pakje. Een pakje van huis daar sta je wel even bij stil, niet alleen om de inhoud maar het idee dat het van je eigen huis komt. Alleen op de wereld te staan lijkt me zo verschrikkelijk. Is er soms nog iemand die geen pakjes ontvangt, schrijf het dan Arie dan zal ik eens eentje sturen. Het is wel moeilijk maar waar een wil is, is een weg en dan bekrimpen wij ons nog maar wat. Wij zijn nog weer bevoorrecht dat wij elkaar hebben en twee flinke kinderen. Ikzelf leef toch helemaal en altijd in de verwachting dat je gauw weer bij me bent.
Nu lieve jongen, ik hou maar eerst eens weer op met babbelen. Ontvang van allen de groeten, ook van je ouders. De hartelijke groeten en vele kussen van je innig liefhebbende vrouw Cor.

Lieve vader, Ik heb mijn rapport gekregen en ben een paar punten achteruit gegaan. Op mijn eindrapport krijg ik geen enkele onvoldoende, 3 achten, 3 zessen, zodat ik gemiddeld precies een 7 heb. 't eindexamen is afgelopen. Bette Alma is er door. Grootveld ook. Gron.-Zwaluw. is 1-1 geworden. Op tekenen heb ik nu het hele jaar door een 8 gehad. De geschiedenisleraar gaat met pensioen. Met Johan en familie is het goed. Doe je nog aan Staathuishoudkunde? 'k Heb al vakantie, tot 17 augustus. Dan ben je er toch zeker wel weer niet? Nu de hartelijke groeten, een kus + poot van Jon.

Lieve papa, Hoe gaat het ermee? Met mij gaat het goed. Donderdag ben ik jarig. Ik vind het jammer dat papa er nou niet bij is. We zullen hopen dat paps er volgend jaar weer bij is. Zwemles vind ik fijn. De groeten van Alida E. en een dikke kus, daaag paps.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten