dinsdag 12 juni 2012

Vught, 2 juli 1944



Innig geliefde Corrie,

Drie weken is het nu geleden, de 11e juni, dat ik je heb geschreven. Wij moesten een week extra wachten om gelijk te komen met anderen. Fijn dat je, na lang wachten, twee brieven vlug achter elkaar kreeg. De vorige heb je natuurlijk al ontvangen. Ik heb nog niet ontvangen wat je mij beloofd hebt. Indien je dat nog niet hebt gedaan, zendt het dan als ansichtkaart. Met alleen adres en afzender.
Je pakje van 28 juni ontvangen hoor. Het was fijn voor elkaar. Ik weet zeker dat je gedacht hebt 'Dit is zeker het laatste pakje'. Nu dat dacht ik ook.
Het half jaar is achter de rug. Nu maar weer afwachten. Ik kan het nog wel volhouden lieveling, maar ik ben zo ongerust dat jij het niet langer vol kan houden, ook wat de financiën betreft. Ik verdiende liever zelf het brood voor jou en de kinderen in plaats van dit aan anderen over te laten. Voor mij is het een wonder hoe jij door dit half jaar bent heen gekomen. Nogmaals bedank allen die jou hebben geholpen en je in staat hebben gesteld elke week een pakje te zenden. Zendt ook niet meer dan je kunt missen.
De sigaar was lekker hoor. Dat was 'veur mekoar'. Namens Piet moet ik je bedanken. Een pijp heb ik. Jonny weet wel welke. Fijn hoor zo'n pijpje tabak er tussendoor. Bedank Rieks. Jammer van Menno hè? Ik wilde zelfs nu nog niet met hem ruilen.
Wat onze gezondheid betreft, dat is hier best in orde. Heide en bossen zijn hier gezond. Ik zou hier best, in volle vrijheid, met zijn vieren willen doorbrengen.
Het weer is hier nu wat onbestendig met die warme dagen die wij gehad hebben.
Ik hoop Corrie dat dit de laatste brief is. Moed houden kind, de laatste loodjes wegen het zwaarst.
Op 't Scholtenshuis geweest? Om te informeren. Ik hoor daar niets van.
Nu lieveling ik zet er maar weer eens een punt achter. De groeten en vele kusjes van je innig liefhebbende Arie, Daag.

Lieve Jonny, gefeliciteerd met je overgang. Flink hoor. Ik zag van iemand deze week een foto, waar jullie schoolclub op stond. Genomen op het G.V.A.V.-terrein. Tonny v/d Mark stond er ook op. Maar jij niet. Ik vond het jammer. De leraar van Staatshuish.kunde is in beste vorm vernam ik. Nu, plezierige vakantie. Een kus en de hartelijke groeten van papa.

Lieve schat, heb je plezier gehad Alida op je verjaardag. Jammer hè dat papa er niet was. En, al flink gezwommen? Geniet maar fijn van je vakantie en wees maar goed voor mammie. In welke klas zit je nu? In de vierde? Gefeliciteerd hoor. Geef mams een paar flinke kussen voor papa omdat ze zulke fijne pakjes stuurt. De ranja was fijn. De groeten en een dikke kus van paps.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten