woensdag 13 juni 2012

Vught, 16 juli 1944


Innig geliefde Corrie,

Je brief van 30 juni op 6 juli ontvangen. Tot heden toe heb ik het pakket van maandag j.l. niet ontvangen. Verduiveld jammer, want ik ben totaal 'blut'. Waarschijnlijk heb jij, net als vele anderen, het pakket terug ontvangen omdat het te zwaar was. Zorg er voor dat het in 't vervolg niet zwaarder is dan 3 kg, hoogstens 3,4 kg, daar de controle nogal scherp is.
Vandaag heb ik de afdrukken van laagspanningsnetten gekregen. Het was prachtig hoor. Ik ben er zo blij mee. Eindelijk dan voor elkaar.
En nu wilde ik maar dat ik gauw naar huis mag gaan. Sommige dagen beginnen mij erg zwaar te vallen lieveling. Er is toch helemaal geen reden om ons langer hier te houden want de man, waarvoor wij hier in gijzeling zitten, is allang gepakt. Naar ik verneem moet hij verschillende daden op zijn geweten hebben. Zoals je weet heb ik dergelijke onverantwoordelijke aanslagen altijd ten scherpste afgekeurd.
Hoe is het bij Zus thuis? En met Menno? Ik hoop dat de operatie maar goed afloopt. Altijd pijn lijden is ook ondragelijk. Ja Corrie, trots onze narigheden zijn wij in dat opzicht, tot nu toe, gelukkig.
Je eerste pak beschuit kwam prima gelegen. Wij hadden net aardbeien. Hebben wij drie maal gehad. En ook kersen.
In 't Nieuwsblad las ik dat Groningen gasbeperking heeft gekregen. Maar oppassen dat je de gaskraan niet open laat staan. Tabak was in orde hoor.
Je snapt, nu is het helemaal mis maar dit is een uitzondering. Stuur maar minder roggebrood. En geen stroop want dat is mij de laatste maal doorgelopen.
Ziezoo vrouwtje, het is weer genoeg. Ontvang de hartelijke groeten en vele kussen van je innig liefhebbende Arie.

Lieve jongen. Aan de pijp hè, of is dat maar een pose. 't is prachtig hoor. Ben zo blij er mee. Ga vanmiddag naar revanchewedstrijd Holland-België. Hebben voor 14 dagen verloren met 2-5. 't Is mooi weer. Jammer dat 'k een steenpuist heb. Is al bijna beter. Gegroet hoor en een kus.

Lieve Alida. 't Olle wief zit veuraan. 't is mooi hoor schat. Zeg tegen mams dat de ranja heerlijk was. Als Jonny jarig is hoopt paps thuis te zijn hoor. Was het maar zo hè. Leer maar goed zwemmen hoor. Mam moet het ook leren. De groeten hoor en een kus van papa.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten