dinsdag 5 juni 2012

Groningen, 2 juni 1944

Innig geliefde Arie!                        Vrijdagavond 9 uur, 2 juni 1944

Jongen wat zit ik naar een brief van jou uit te kijken. Na 10 mei heb ik geen brief meer ontvangen. Die had jij geschreven 30 april. A.st. dinsdag of woensdag konden we al weer een brief verwachten. Hoe komt dat nu? ogen jullie niet schrijven, maar dan zouden we toch wel een officieel berichtje ontvangen? Nu Arie ik hoop maar dat alles goed is hoor en laten we maar hopen dat we gauw een brief krijgen.
Wat hebben we mooi weer gehad met de Pinksteren hè? Ik was zo blij dat ze om waren. Zulke dagen dan is het beroerdste dat je alleen bent.
Opoe en opa zijn overgekomen om Zus te helpen, die moet op bed liggen. Het is goed met hun hoor. Ze verlangt ook erg dat je weer thuiskomt. Zeg Arie, ze blijven 14 dagen, als je nu het Geluk had dat je thuiskwam in die tijd, wat zou moeder blij zijn.
Deze week had ik je geen stamppot of pannekoek gestuurd omreden het zo warm was. Als het weer maandag is zoals nu dan stuur ik weer pannekoek hoor.
Buurman Jellema bracht me net een fijn roggebrood voor je pakje a.st. maandag. Het begin voor het volgend pakje is er dus alweer hè? v.d. Berg bracht een pakje shag. Toch aardig hoor. Allemaal wat, dan komen wij er ook hè?
Heb je je mondorgeltje ontvangen? Zeg hoe gaat het met kousen stoppen? Als het warm is draag je zeker geen sokken.
Alida krijgt morgen haar eerste zwemles. Ze verlangt er zo naar. Deze keer moest moeder maar even voor haar schrijven want het is vanavond wat laat. Ze vraagt dan hoe paps de sinaasappels vond. Ze kreeg 4 op haar bon. Jonnie en zij elk één en twee voor paps. Het doet mij altijd erg goed als ze zelf om jou denken. het zijn maar kleinigheden maar het is zo echt, kinderlijke opoffering.
De schoonmaak is achter de rug op het attelier na. Dat heeft de tijd hoor. Misschien kunnen we dat samen doen.
Vijf maanden zijn we nu gescheiden. Waar blijft de tijd toch. Nu lieve jongen wie weet hoe gauw we weer samen zijn en dan is alles vergeten. Misschien voelen we nu eerst recht hoe een goed huwelijk of we altijd hebben gehad. Een mens ervaart zoiets maar als iets heel gewoons. Maar het vaak zo anders. Onze jeugd is daar getuige van geweest. Het is ook daarom dat we elkaar zo missen. Maar jongen moed houden hoor.
Als je nog ergens behoefte aan hebt Arie vraag er dan om en indien het mogelijk is dan stuur ik het. Heb je ook geld nodig Of een fles limonade?
Buurman Hulzebos is weer thuis. Hij is in 't ziekenhuis wel opgeknapt hoor. De groeten van al de buren. Vooral de groeten van opoe en opa en de verdere familie.
Alida vindt als paps terugkomt dan heeft ze al heel wat geleerd. Rolschaatsen en nu zwemmen. Maar dat zal zo'n vaart niet lopen hè?
Nu Arie ik laat mijn brief nog tot morgen open. Komt de post, dan meld ik het nog even. Nu ik hoop maar dat het morgen komt.
Nu lieverd ik houd maar weer op hoor. Ontvang de hartelijke groeten en nog geen brief! Daag! Vele kussen van je innig liefhebbende Cor.
Ook de groeten en vele kusjes van Alida E.

Lieve vader, hoe gaat het er mee? Met mij best. A.s. maandag (5 juni) krijgen we al grote vakantie tot 14 augustus. Bij de schoolvoetbalwedstrijden hebben we de eerste gewonnen na penalty schieten en de 2e verloren met 7-0! Maar dat was tegen M.T.S I met drie spelers van G.V.A.V I en één van BeQuick. 11 juni is er Groningen-Zwaluwen. Daar zijn we verleden jaar nog samen heen geweest, weet je wel? Nu, de hartelijke groeten en een kus van Jonny.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten