zaterdag 2 juni 2012

Vught, 28 mei 1944


Innig geliefde Corrie,

Wat was ik blij dat ik de 17e mei je brief ontving van 5 mei. De 26e ontving ik je brief van 19 mei en je pakket. Dat was fijn hoor. Net voor de Pinksterdagen. Zendt geen stamppot. Het was weer bedorven. Ik denk dat het pakket enige dagen op de 'Poststelle' heeft gelegen; het was er de afgelopen week overstelpend druk. Zendt aljeblieft des maandags af. De inhoud der pakketten is best naar de zin hoor. Je moet begrijpen, ik kan niet over alles wat ik ontvang afzonderlijk schrijven. Dan zijn de brieven direct vol. De Fosco is op. Heb ik fijn opgedronken. Het busje melk is welkom. Doe er dan wat surrogaat in een busje bij. Doe je best maar. Het is altijd goed wat jij doet!
Ik hoop ook op Jan zijn verjaardag te zijn. Op het ogenblik is daar helemaal niets van te zeggen. Het beste maar hopen lieveling en ....'kop der veur'. Ook ik zet de tanden op elkaar. En dan valt het wel mee.
Vandaag is het prachtig zomerweer. Dat is weer winst. Deze week zijn wij weer eens verhuist. Wij zitten nu in Block 20a.
Ik wilde je nu wel eens zien met je permanent-hoofd. Zendt er maar eens een plaatje van, dan kan ik dat natekenen. Doe er dan ook wat afdrukken bij van Laagspanningsnetten. Vooral die advertenties met die Philips-reclame. Moet ik gebruiken voor de tekenkamer. Ik heb ook al een groot plakkaat gemaakt voor een filmvoorstelling hier in het kamp. Ja Cor, ik besteed mijn tijd wel goed. Vandaar dat de tijd vlug om gaat.
Ja lieveling, ik heb ook de 12e aan moe's sterfdag gedacht. Het is maar goed dat zij dit alles niet meer meemaakt. Het wordt zelfs voor ons jongere mensen nog te zwaar. Nu Corrie, ik eindig maar. Houdt je flink. Groet allen. Hartelijke groeten en vele kussen van je liefhebbende man Arie.

Lieve jongen, vandaag ga ik weer kijken naar voetballen in het kamp. Is soms zeer spannend hoor. Jij hebt nu schoolwedstrijden. Ik hoop dat je succes hebt. 'Oude Taaie' is hier niet weer aan de beurt gekomen. Zeker te stijf. Jonnie, groet je johan en zijn familie? Veel succes met je eindexamen. Doe je best en zorg er voor in de 5e klas te komen. Hartelijke groet, een kus en 'n poot van papa.

Lieve Alida, Als paps terug komt moet je de liedjes maar eens zingen van de uitvoering. Ja schat, ik vind het fijn weer pakjes te mogen ontvangen. De zandtaart was heerlijk! Zendt nog maar eens zoiets heerlijks. 'Jan-in-de-zak' lust ik ook wel. Voorzichtig zijn met rolschaatsen. Papa wordt hier helemaal bruin door de zon. Jij ook? Een dikke kus voor 't rapport. Groeten van papa.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten