maandag 11 juni 2012

Groningen, 30 juni 1944

**** Deel ontbreekt ****

...Nu ik zeg dat heeft hij van zijn moeder geërfd. Datzelfde heb ik ook uitgehaald. Dat weet je nog wel hè?Onze jongen is ook zo ernstig en groot. De volgende week krijgt Alida vakantie. Nu die verveelt zich ook niet hoor. Ze is nog altijd veel bij Louanne.
Mevrouw Elerie komt 's avonds nog wel eens praten. Dat vind ik wel gezellig.
Zeg Arie, Jonnie heeft zijn boeken voor de 5e klasse al in orde. Hij heeft ze van de jongen van Aarts overgekocht. Dus dat is fijn in orde. Nog één jaar en dan heeft Jonnie het achter de rug. Hij weet nog niet recht wat hij wil worden. Hij heeft nu ineens idee in fotograferen. Nu we zullen eerst maar eens afwachten.
Wat hebben we treurig zomerweer hè? Voor we er om denken zitten we weer in de winter. Bah, ik moet er niet aan denken. Het is toch elk jaar hetzelfde. Wat een verwachting heeft men van de zomer en altijd valt het weer tegen. Nu lieverd als jij maar eerst weer thuis bent, zomer of winter. Voor ons is het dan zomer van binnen en van buiten. O, wat zal ik blij zijn Arie als je toch weer thuis komt!
Nu beste jongen, we houden er eerst maar weer mee op. Van allen de groeten en in het bijzonder van je innig liefhebbende vrouw. Vele kussen van je Cor.

Lieve vader. Hoe staat 't ermee? Ik heb een nieuwe vriend, Fred Colly. Die heeft die foto van mij gemaakt. Ik maak zelf ook foto's met zijn toestel. 't Lijkt me wel wat, fotograferen. De vakantie gaat zo best om. Die foto die je zag was van 't 1e, ik zat in 't 2e (midvoor nog wel!) Nu, de groeten en een dikke kus van Jon.

Lieve paps. Het is weer twee weken geleden dat ik paps heb geschreven. Ik wou maar dat het niet meer nodig was. Het duurt ook zo lang dat paps weer bij ons is. Nu paps hartelijke groeten en vele kussen van Alida E. De kusjes voor de pakjes heb ik aan mams gegeven. Daaag lieve paps.




1 opmerking: