woensdag 7 oktober 2009

Cowclan gaat de uitdaging aan!



Cowclan gaat de uitdaging met de Buma aan. (Ben benieuwd of ik in de toekomst dit beeldmerk moet verwijderen omdat ik dit zonder toestemming gebruik).
Ik vraag me af: ik heb op mijn youtube account onder 'favorieten' ook filmpjes met daarop muziek ge-embed van andere youtube-gebruikers, gaan ze zich daar ook mee bemoeien? Op youtube zelf krijg je een waarschuwing dat je muziek gebruikt waarop rechten rusten. In het ergste geval is je (originele)begeleidende muziek verdwenen en mag je on-line  een vervangend muziekje uit een niet onaanzienlijke lijst uitzoeken (waar je wel automatisch een advertentie bij krijgt). (voorbeeld hiervan) Of je krijgt een mededeling dat wat je doet eigenlijk niet mag, maar als je er voor kiest om er niets aan te veranderen je als dank voor je mooie filmpie een advertentie naast dat filmpie krijgt. (Zie volgende voorbeeld).
Maar voor deze zal ik wel een rekening krijgen,  ....... ik moet het allemaal nog zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten