vrijdag 13 november 2009

Herman van Veen is Croiset nog niet vergeten.

"Hoe kan ik de wereld duidelijk maken dat ik het NIET eens ben met Geert Wilders, maar dan op zo'n manier dat ik hem óók nog eens negatief in het nieuws breng door toedoen van zijn eigen achterban. Dit móet een vorm van hogere politiek worden. Hoe pak ik dat aan......Ik ga een toespraak houden waarin ik een statement maak die zowel duidelijk, als tevens verdraaibaar is voor diegene die het wil verdraaien. Ik kan mijn gezicht goed in de plooi houden en als het moet onschuldig kijken als dat vereist is, ik ben per slot van rekening clown. Ik ga de vergelijking trekken met de Tweede Wereldoorlog, harder kán het niet. Ik ga Geert niet uit de tent lokken want die is daar véél te slim voor. Ik ga zijn aanhangers uit de tent lokken want die zijn daar dom genoeg voor. Dat wordt een moeilijke klus want hoeveel fans van Geert zullen de handel en wandel van een intellectuele harlekijn als ik nou volgen. Nou ja, dan verzín ik toch een verbale aanval in mijn mailbox, die is tóch privé en hoef ik niet te laten lezen. Ik heb ook nog een gastenboek op mijn website. Weet je wat... als er niet genoeg reacties verschijnen gooi ik die toch gewoon dicht en verklaar ik dat die door de hoeveelheid mails gecrashed is. Ik laat vervolgens iedereen weten dat ik bedreigd wordt en dan moet Geertje met den billentjens bloot.
Hij moet excuses aan gaan bieden voor iets wat zijn achterban gedaan zou hebben, waardoor eens en temeer duidelijk wordt hoe agressief zijn stemmers zijn."
Zou dit mogelijk kunnen zijn? Is het zo gegaan? Herman is intelligent en Geert loopt op eieren en wil geen stemmen verliezen van mensen die het geweld wél schuwen. En de PVV-stemmers; ach het lijkt me sterk dat ze allemaal hetzelfde zijn. Herman heeft zijn doel bereikt want een aantal PVV-ers is gaan nadenken en Geert is er niet blij mee. Herman lacht in zijn vuistje.
Ikzelf mocht die Herman eigenlijk nooit zo maar deze zet is briljant! Of toch niet!? De hele kwestie doet mij aan iets of iemand denken.
Want.....Herman van Veen heeft ongetwijfeld wel eens van landgenoot Jules Croiset gehoord. Jules is een acteur, en als acteurs iets in hun hoofd krijgen om iets aan de kaak te stellen of te verhinderen, zoals Jules iets wilde verhinderen, gaan ze dát doen waar ze goed in zijn, namelijk toneelspelen. Jules speelde de rol van zijn leven. Hij zette zijn eigen ontvoering in scene (Herman doet verontwaardigd over wat hem overkomt). Na zijn 'vrijlating' in België door een onbekende fascistische beweging, leken zijn emoties zeer echt. (Herman gaat emotioneel helemaal los bij Pauw en Witteman door het spontaan voordragen van een verklaring) Voor de televisie vertelde hij hoe hij door zijn ontvoerders was gekrenkt en beledigd, hoe hem een hakenkruis op de borst was geschilderd en hoe hij was overstelpt met antisemitische dreigementen. (Nou volgens Herman waren het er duizenden mails en op zijn website moest hij hulpeloos toezien hoe zijn gastenboek overbelast raakte en uit de lucht ging) Hij suggereerde nog ernstiger martelingen (Herman vreest voor wat hem nog te wachten staat en heeft inmiddels bewaking gekregen), maar was door zijn emoties niet in staat daarover te praten (Herman zit erg aangeslagen aan de gastentafel bij P&W). Allemaal fake van Croiset! En dat alles om een toneelvoorstelling van R.W.Fassbinder met een antisemitisch karakter niet door te laten gaan (En dat allemaal om de afstand tussen Geert Wilders en zijn Volk te vergroten). Ach ja, misschien heeft Herman wel succes.

Herman verzin iets beters! Dat van Jules kwam ook uit, dus sterkte!
En Geert hou eens op met je onzin!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten