vrijdag 6 november 2009

Martin B...namens het DvhN nog gefeliciteerd! :-(

Woensdag 4 november, Dagblad van het Noorden

Op pagina 2 linksonder staat het: De jarigen zijn: bla, bla, bla eigenlijk interesseert het me geen ene f**k, maar toch moet ik het op één of andere manier even lezen, dat komt zeker omdat ik ook de halve eeuw in leeftijd nader, ik betrap me er dus ook wel eens op de overlijdensadvertenties te lezen, zoals ook op woensdag 25 maart 2009. Ik las toen de advertenties waarin bekende, en minder bekende, Nederlanders de vorige dag gestorven Martin Brozius prezen, herdachten en eerden. Martin was een JEUGDHELD van mij (en met mij vele anderen).



Zijn leven verliep helaas een stuk tragischer dan dat zijn uitstraling deed vermoeden. En de perikelen rondom zijn uitvaart waren tenenkrommend. Het haalde het journaal en het stond in alle bladen, maar dan ook in alle! Zo ook het Dagblad van het Noorden.
Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat diezelfde krant hem nu op p.2 gelukwenst met zijn 68e verjaardag!
Martin Brozius is op 24 maart 2009 overleden DvhN!!!


68 Is hij dus helaas nooit geworden.

2 opmerkingen:

  1. Tja, kan gebeuren. Waarschijnlijk wordt zo'n lijstje periodiek aangeleverd door een extern bureautje (zoals dat ook gebeurd met Deze dag in de geschiedenis bij rtv Noord). Als er al een eindredacteur en corrector naar kijken, dan hoeven deze nog niet op de hoogte te zijn van zo'n overlijdensgeval. En dan haalt zo'n fout de krant.

    BeantwoordenVerwijderen