donderdag 26 november 2009

Je wordt ouder papa.....

Na het eten ging ik eens even lekker aan het youtuben. Want het was weer eens GTST-tijd thuis...ach ja, waarom niet, hebben de vrouwen in huis ook iets, nietwaar? Meestal kijk ik op youtube om muziek te zoeken en te beluisteren, al dan niet met een clip (maar dat maakt me niet zo veel uit).
"Papa, wat ben je aan het kijken?" Met warme oren van de koptelefoon kijk ik op en zie dat het boodschappentijd is op RTL4. "O, ik luister wat muziek". Mijn dochter van elf jaar komt naar me toe en gaat bij me zitten. Nou ja, dan gaan we toch samen muziek zoeken, dan kan ik eens wat gekke clips laten zien wat totaal buiten haar interesses valt maar wat ze vast wel stoer zal vinden en waarvan ze dan zal denken "dat had ik niet achter achter pa gezocht". Ik besluit een clip te zoeken die haar zal verbazen....ik tik in de zoekbalk van youtube: R A M M en automatisch klapt een dropdown menuutje naar beneden met daarin Rammstein, een lieftallig Duits bandje. Ik selecteer de volgende clip:

Na een tijdje vult een heerlijke bas de kamer en ik zie dat iedereen een beetje zit mee te genieten, al was het maar dat dit altijd beter klinkt dan de commercials op tv. Dan gaat Rammstein echt los en zie dat mijn dochter hetzelfde doet met headbangende bewegingen. Ik kijk haar aan en vermoed dat ze hier meer plezier aan beleeft dan Lady Gaga. Dan kijkt ze me aan met een glinstering in haar ogen en zegt: "Jaaa, dit is leuk, heb je Reise Reise ook?".
"Wat Reise Reise...wat is dat, van wie is dat".
-"Nou dat is ook een nummer van hun, van Rammstein".
"Wat? hoe kan het dat jij deze groep al kent en dan ook nog een nummer van ze waarvan ik nog nooit heb gehoord".
-"Dan moet je die cd luisteren, daar staat hij ook op, we draaien hem wel eens bij mijn vriendinnetje op de kamer en dan gaan we ook lekker gek doen".
Ik geloof dat als ik een nummer van de Village People had laten zien er wél een (terrecht) verbaasd meisje naast me zou zitten.
Maar goed, ik vind het best als Rammstein vanuit een roze slaapkamer klinkt (niet te hard).

1 opmerking:

  1. Ja joh, je zult weten dat je een dochter hebt van 11. Wacht maar tot ze 16 is, dan is ze niet meer te houden... (broertje)

    BeantwoordenVerwijderen