woensdag 2 mei 2012

Vught, 16 april 1944

Innig geliefde Corrie,
Woensdag brief ontvangen van 26 maart.
Zaterdag 8 april ontving ik een brief uit Amsterdam van Opa en Opoe voor mijn verjaardag. Goed op tijd hè! De postwissel heb ik eveneens ontvangen. Wel bedankt.
De 'pakket-sperre' is nu met ingang van heden opgeheven. Dus niet eerder zoals jij en meerderen dachten. Ik hoop dat je alles weer hebt terug ontvangen. Direct na deze brief moet je een pak afzenden en dan weer vervolgens elke maandag.
Zendt toch maar stamppot of een ander krachtvoedsel als erwten en bonen. Zorg ook wat appels te krijgen. Heb je nog Fosco? En vitaminen.
Ik had zo'n flauwe hoop met mijn verjaardag op de 22e april thuis te mogen zijn. De hoop maar niet verliezen hoor. Ook ik zit wel eens in de put, maar nooit lang. Ook ik zoek staads weer de lichtzijde op.
Vanaf deze week zit ik weer achter de tekentafel bij Philips. Meer kan ik je niet vertellen. Dat is men hier niet gewoon.
Het doet mij plezier te vernemen dat de kinderen goed hun best doen op school. Is Jonnie voor jou thuis ook flink. Of mopper je nog wel eens. Ik wilde dat ik je maar weer hoorde. Het is bijna niet te geloven dat wij reeds 3 1/2 maand van elkaar zijn. 'Kop der veur' hoor lieveling. Wat zijn wij toch weer gelukkiger dan Nico die bijna zijn hele leven in een gesticht heeft doorgebracht.
Heb je een gezellige verjaardag en plezierige Paasdagen gehad?
Nu vrouwtje, ik eindig maar weer. De groeten aan allen, familie, vrienden en bekenden. Ontvang de groeten en vele kussen van je innig liefhebbende man Arie.

Lieve jongen, zendt blauw en conté in het eerstvolgende pakket. En, de voetbalwedstrijd op 2e Paasdag gewonnen. Schrijf mij eens uitvoerig. Apart is ook goed. Tesamen met Alida. Nu jongen het beste hoor, doe je best maar. Een dikke kus en een poot van papa.

Lieve Alida, jammer van je sinasappel hè. Vertel je mij nu wat moeder heeft gekregen? Je moet moeder vragen of je met haar eens een keer uit mag naar Haren. Dat is een mooi uitstapje. Later ga je weer uit met papa. Lieve schat een dikke kus van papa.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten