dinsdag 1 mei 2012

Vught, 2 april 1944

Innig geliefde vrouw,

Je brief van 12 maart heb ik 20 maart ontvangen. Jammer genoeg heb je 10 dagen gewacht. Doe dus zoals ik je 19 maart heb geschreven.
En nu Corrie, hartelijk gefeliciteerd met je 44e verjaardag. Al ontvang je deze brief ook ver na de 6e april, toch weet je dat ik die dag in gedachten bij jou en de beide kinderen ben geweest en jullie innig heb omhelsd. Gaarne was ik die dag al bij jullie geweest. Wij zullen maar rustig afwachten en hopen dat het niet te lang meer duurt.
Wat de pakjes betreft, hoop ik maar dat de 'pakketsperre' maar is opgeheven voordat je deze brief ontvangt. Zendt in het vervolg geen stamppot meer of iets dat warm gemaakt moet worden. Wel graag pannekoeken en al hetgeen je tot nu toe gestuurd hebt. Die sardientjes waren heerlijk op het brood.
Behalve één keer, was de tabak in orde, toen ik 'Consi'(.?.) en een klein beetje shag. Zou ik er eens een keer rooktabak bij kunnen krijgen? En dunne scheermesjes?
Wanneer jij de pakjes maandags afzendt, heb ik ze de volgende dag dinsdagavonds al in bezit. Vlug hè.
Geef Jonnie wat extra voor zijn rapport. En Alida natuurlijk ook. Anders krijgen ze ruzie. Hoe gaat het met hun? Passen ze goed op? En vertel mij eens hoe het met jezelf gaat.
En nu stop! De groeten aan vrienden en bekenden en de hartelijke groeten en een dikke kus van je innig geliefde man Arie.


Op 2 april (de dag waarop deze brief is geschreven)
moet Arie Emenshet bovenstaand concert hebben
bijgewoond waarvan hij dit schilderij heeft gemaakt.
Nadere informatie over deze zogenaamde 'kampconcerten'
zijn hier te vinden.
 Lieve jongen, maar kort hoor.Een ferme poot voor je goed rapport hoor. Doe goed je best en gedraag je als een flinke zoon. Wees mama en Alida tot een flinke steun. Wat je Staatshuishoudkunde betreft heb je mij zeker wel begrepen. Nu jongen het beste hoor. Hoe is het bij je vriend Johan thuis? Een flinke kus van papa.

Lieve Alida, heb je veel plezier gehad op de uitvoering? Papa kon er nog niet bij zijn hoor. Ik lust graag pannekoeken, pepermunten en kaas. En witte suiker is ook fijn voor het brood. Stuur papa een kaart voor zijn verjaardag met een prentje van jullie er op. Ook doen hoor. Vele groeten en dikke kussen van papa.
Dag schatten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten