zaterdag 14 april 2012

Vught, 9 januari 1944

Innig geliefde vrouw en kinderen,

Ten eerste een gelukkig Nieuwjaar. Het einde van het oude jaar was wat ongelukkig, maar laten wij het beste hopen. Ik hoop maar dat jullie je er flink doorheen slaan. Het is hier wel vol te houden. Ik had echter gaarne dat je mij tabak en biscuits (of iets dergelijks) en wat jam stuurde. Pannekoeken mag je ook sturen, die kan ik op het brood leggen. Wij hebben hier anders genoeg eten.
Lees het bovenstaande maar eens na, wat je niet en wat je wel mag sturen.
Durf je Mw. Tammes wel om pepermunt te vragen?
Mijn kleren en de deken heb ik af moeten geven. Krijg ik terug als ik wordt ontslagen. Zendt mij dus (apart pak) een wollen sjaal, stopgaren en naald, naaigaren en naald, een wollen trui of windjack, scheerkwast en scheerzeep, aluin, bril en koker, waterverfdoos met penselen en groot schetsboek. Vraag fa. Sch.?.. van Nes maar om nieuwe tuben.
En nu iets over de zaak. De telefoon moet je voorlopig houden, daar je moet proberen het werk zoveel mogelijk te laten doorgaan. Vraag de Noord Nederlandse Clichefabriek of ze je hiervoor willen helpen. En vraagt fa. Tammes, Landstra e.a. of ze nog willen wachten met hun opdrachten.
Tracht je er goed door te slaan Corrie. Vergeet vooral de tabak niet, Rieks wil je wel vloeitjes en een roller geven. Ik snak er naar. Gaarne ook nog een stuk gom.
Wat voor eten en roken is moet je apart zenden, geen brieven er bij in. Is verboden.
Dag Corrie, dag Jonnie en Alida, allen een kus van papa.


                                                                                                    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten