zaterdag 21 april 2012

Vught, 5 maart 1944




Innig geliefde vrouw,

Donderdag 25 februari het kistje met schoenen enz. in goede orde ontvangen. Je laatste brief: 3 maart.
Schoenen pasten goed. Bedank allen.
Het brood en roggebrood was puik in orde en als je bij de eerstvolgende gelegenheid weer een pakje zendt houdt ik mij beleefd aanbevolen. Wil er alleen voor zorgen dat je 'het andere', zoals je schrijft, niet laat vervallen. Kan je er met gemak bij doen.
Ik vraag je nog eens, wacht niet op een brief van mij maar schrijf in elk geval met een tussenruimte niet langer dan 14 dagen. En vraag de anderen en moeder ook eens een briefje te zenden.
Ik verwacht Corrie dat jij je flink houdt, ik doe het ook. Wij zijn nooit zo lang bij elkaar weg geweest. Ook ik hoop dat wij weer gauw bij elkaar zijn en dat die verschrikkelijke tijd waarin wij allen leven weer voorbij is. Heb over mij geen zorg. Ik zit onder dak en verricht, in verband met mijn benen, lichte bezigheden.
De dagen gaan verbazend vlug om en ik kan niet begrijpen dat wij bijna 10 weken van elkaar zijn.
Ziezo schat ik houdt op, nog enige regels voor de kinderen. Houdt moed! Kop d'r veur! Vele kussen van je liefhebbende Arie.
Lieve Jonny de tuben verf enz. waren in orde. Zorg voor conté (pijpje) en tube Pruisisch blauw. Verder bedankt. Op school dus alles in orde. Het deed mij vooral plezier te vernemen dat deze maal de Staatshuishoudkunde goed in orde was. Maak goed wat muziek en laat de kop niet hangen. Wij zingen hier ook met elkaar en maken ook muziek. Dag jongen. En kus, je vader.
Lieve Alida,
Ja  schat ik heb je sinasappel ontvangen. Ze was heerlijk. Doe je best maar op school en help moeder flink mee. Ik verlang ernaar weer met jou te wandelen en je te knuffelen. Mijn haar behoef je niet weer te kammen als ik eens thuiskom. Dag lieve schat, vele kusjes van Papa. Dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten