maandag 16 april 2012

Vught, 23 januari 1944

Lieve vrouw en kinderen,

Van jullie heb ik nog geen brief ontvangen, wel 18 januari een pak levensmiddelen. Zendt mij wat ik in mijn vorige brief vroeg. Vergeet geen tabak. En zend op tijd een pakje of laat de andere familieleden wat afzenden, indien je het zelf niet kunt doen.
Gisteren had ik eigenlijk weer een pakje verwacht. Het ontvangen van een pak is een welkome afleiding hier. Het brengt ook, al is er geen brief bij, contact met je eigen huis. Doe er in het vervolg eem lijstje bij met de inhoud.
Zendt mij een groot zakmes, sokkenophouders, lange veters. Zie ook eens of je goeie sterke hoge schoenen (maat 42) kunt krijgen. Die ik hier heb zijn kapot. Schrijf mij dan of je ze kunt krijgen, dan zal ik de dokter vragen of ze afgezonden mogen worden in verband met mijn lastige voeten.
En nu nog iets over de klanten. De cliché's van Tammes moet je afrekenen. Vraag de clichéfabriek maar de rekening, denk aan de provisie. Wat de etalage van de fa. C.&A. Brenninkmeijer betreft, die is natuurlijk niet doorgegaan. Het carton van fa. Groen natuurlijk ook niet. Van RéAlta (..?..) kun je nog fl.11,50 ontvangen. Zij weten wel waarvan. Zij krijgen nog geld van mij maar dat komt later wel in orde. Ik heb ook nog fl.5,- te goed van fa. Agro, W.A.Scholtenstr. 6a of 7. Ga je daar heen? Het is niet veel maar ik zou het niet vergeten.
Ziezo Corrie, ik ben weer aan het einde. Schrijf mij hoe het thuis is en hoe het met de kinderen gaat.
Ontvang allen een flinke pakkerd en de hartelijke groeten van jullie man en vader Arie. Dag Corrie, dag Jonnie, dag Alida. goed oppassen.
(ontvangen 13 feb. 1944)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten