woensdag 18 april 2012

Vught, 20 februari 1944



Innig geliefde vrouw, Lieve kinderen,

Vandaag de brief ontvangen van 9 februari (ontbreekt).
Schrijf gewoon elke 14 dagen, daar door de censuur de brieven wel eens lang onderweg zijn en je dus niet kan wachten.
Wat de pakjes betreft, daar heb ik voor 14 dagen over geschreven. Alleen zendt geen houten kistje, maar een grotere, stevige doos. kistjes mag ik niet ontvangen.
De jam is goed overgekomen, in vervolg maar in glazen potjes. Is niet erg. Totaal heb ik 4 pakketten (dinsdag 15 februari het laatst), maar geen sinasappel ontvangen. Vergeet vooral (als het kan) geen tabak. Dat is mijn beste kameraad. Zendt verder schoenen.
En nou over mij zelf. Ten eerste ben ik goed gezond. Mijn benen zijn dikker dan gewoonlijk doordat ik mijn schoenen niet draag. Die zijn stuk. Over mij behoef jullie je niet ongerust te maken. Gezien de omstandigheden valt alles erg mee. Ik slaap hier uitstekend, wel 8 รก 9 uur zodat ik goed uitrust. Maar ik hoop hier niet lang te zitten.
Ik verlang hard naar jullie en naar mijn eigen werk. Doe de klanten, familie en vrienden de groeten en vraag de heren van Nes en Drent (de smid) wat ze voor mij kunnen doen. Doe ze ook de groeten en doe je best.
Doe Rika de groeten en beterschap. Groet Zus van mij, ik zou gaarne wat van haar vernemen. Wat zou ik jullie graag eens willen zien. Al was het alleen maar dat ik jullie zo nu en dan eens voor mij had. Nu Mama ik ben weer uitgepraat en jij in het vervolg je papier vol schrijven hoor.
Plak je pakketten in het vervolg dicht, daar ze wel eens opengaan. Dat papiertouw is niets waard.
Stuur een paar goede sokken.
Nu lieve Mama, voor jullie drie schatten, een stevige kus. Later zal ik de schade wel inhalen.
De hartelijke groeten van Pappa.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten